mindfulness meditation fr.metritime.be

Medytacja mindfulness Trening uważności. Pozytywy praktyki uważności

mindfulness meditation fr.metritime.be

Medytacja mindfulness jest znana od co najmniej 2500 lat, wywodząca się z buddyzmu, a niektórzy twierdzą, że nawet sprzed tego czasu (Oczywiście obecność zawsze była ;).) Chodzi tutaj o praktykę obecności w celu osiągnięcia szczęśliwego stanu umysłu, spokoju, przyjemności. Medytacja jest stosowana aby ćwiczyć umysł, aby odpuszczać to co nam nie służy, oraz aby wprowadzać zmiany do naszego życia takie, które pragniemy. „pierwszą rzeczą przy każdej zmianie jest świadomość”. Szczęście przyjemność miłość radość. tu i teraz. Nie możemy tego robić w przeszłości. Jedyny moment kiedy możemy to zmieni c to tu i teraz. Trening uważności. „pierwszą rzeczą przy każdej zmianie jest świadomość”.
 Nasze przeznaczenie jest kształtowane poprzez decyzje, które podejmujemy obecnie. Niezależnie od tego co było za nami. Jeżeli coś nam się nie podobało w przeszłości możemy to zmienić. Nawet jeśli myślimy o przeszłości coś co nam dotykało to robimy to tu i teraz. Jeśli nic to myślenie nam nie daje możemy z tego zrezygnować. Używamy tu i teraz do roztrząsania tego co było wcześniej. To jest jedyny czas kiedy możemy cokolwiek zrobić. Ile razy sobie mówiliśmy zrobię to jutro. Powiedzieć, że nie mam czasu to tak jak by powiedzieć, że mi się nie chce. czas nie jest ostateczną jednostką. Doświadczamy czasu względnie w zależności od tego jak go wykorzystujemy. Przyszłość i przeszłość nie jes niczym więcej jak tylko myślą w naszym umyśle. Jednak przeszłość i przyszłość jest bardzo użyteczna. Musimy w swoim umyśle wybiec w przyszłość. Wyznaczamy sobie cele i dążymy do nich. Czas obecny jest bardzo ważny, W tym momencie zawiera się wszystko co się będzie działo. To jest bardziej nieformalna praktyka medytacji obecności jako podłoże na czym możemy coś zbudować. kontakt z momentem obecnym poprzez nasze zmysły, intelekt, wyobraźnia, kalkulacja i pasja. Niektórzy uważają, że umysł też jest zmysłem. Tu i teraz. Żyjemy świadomie – nie na automatycznym pilocie. Robienie czegoś świadomie jest mamy świadomie rozpoznanie tego co robimy kiedy to robimy. Czyli wiesz co robisz kiedy to robisz.  Np. kiedy nagrywasz filmik wiesz co robisz, wiesz, że ty to robisz i wiesz co się dookoła ciebie dzieje. Świat się zmienia z momentu na moment a medytacja uważności pomaga nam to zrozumieć. Mindfulness to świadome uważnanie w tym momencie z momentu na moment i nie ocenianie tego co jest dobre to jest złe i spojrzenie na to obiektywnie. Zrobienie kroku w tyl i ocena tego co się realnie dzieje a nie tego jak nam sie emocjonalnie wydaje. Wjechanie osoby na ulice pod koła pojazdu kiedy nic faktycznie się nie stało to nie jest tragedia, to nie jest katastrofa. Prawdziwa katastrofa jest wtedy kiedy rodzina jest wyrzucona na bruk i nie ma gdzie mieszkać. Jak już wspomnieliśmy Mindfulness wywodzi się ze Wschodu z języka padiz jedno z tłumaczeń to sati – widzieć wyraźnie co się dzieje. Kiedy widzimy wyraźnie, że utrata pracy może być smutne ale na tym świat się nie kończy. Świat sie kończy kiedy świat się kończy. To tylko nasze błędne wyobrażenie nasze błędne postrzeganie i tego uczy nas medytacja mindfullness.
mindfulness-quotes-mindfulness-practice. fot. printerest.com
mindfulness-quotes-mindfulness-practice. fot. printerest.com
Jeden z buddyjskich mnichów mówi – Nie Mindfulness ale kindfulness. Współczucie. Czyli Bycie nie tylko obecnym tu i teraz to tylko połowa uważności. Bycie nie tylko obecnym ale włączenie do tej uważności. Jesżeli jestem tu i teraz to nie jest cała praktyka. Cała praktyka to potrzebyjemy tego co nazywamy sercem współczuciem Kindfulness – Współczucie z obecnością i mamy to odczucie empatii i takiej delikatnej miłości z serca wtedy możemy mówić o prawdziwej praktyce uważności. Musimy znaleźć to miejsce w sobie. Wychodzimy z miejsca głębokiego zrozumienia w tym momencie tego, co się dzieje tu i teraz bez oceniania. Przeciwieństwem oceny jest zrozumienie. Ważne żeby nie oceniać. Możemy ocenić kogoś, że jest idiotą ale możemy też zrozumieć, że wszyscy dzielimy tą podróż nazywamy ludzkim doświadczeniem  gdy wezmiemy pod uwage caly jego bagaż i to jest zrozumienie na rzeczywistych faktach, że tak jest. Jak to wzbogaca zycie kogoż i każdego z nas? Wogóle. Umiejętność odpuszczania rzeczy. Pozwalamy myśli odpłynąć na bok . To niesamowita część uważnośći. Druga to cierpliwość. Cierpliwość również do własnego umysłu. bo umysł ciągle produkuje myśli. Irzeby wiedzieć, że nic złego się nie dzieje. Żeby nie sadzić ze coś złe medytuje bo mam myśli,. To tak jak z sercem. twój umysł produkuje myśli tak to, że twoje serce bije. Tyle. Koniec. Nie mam tu nic więcej do zrozumienia. Jeżeli to zrozumiecie to to jest cała esencja tego.
Kolejnym ważnym punktem w mindfilness. Zaufanie procesowi, zaufanie sobie, że wszystko jest ok. Takie wewnętrzne okej. Jest dobrze. Medytacja to jest umiejętność, praktyka nie robienia niczego i bycia z tym ok z tym okej. Bycia okej z tym, że się nic nie robi.  Często mamy poczucie winy. A powinienem to zrobić, powinienem tamto zrobić.  A jak nie będę tego robić to będę czuł się winny. A po co robimy te rzeczy?
 Bo wtedy będę mógł odpocząć. I będę mógł się zrelaksować? Trochę to nie ma sensu, nie? Przecież od razu możemy się zrelaksować i wtedy nasza praca będzie bardziej efektywna i wykonamy ją lepiej.
Medytacja to umiejętność nie myślenia o tym ze muszę robić coś by moc sie potem zrelaksować.
Kolejnym z elementów też bardzo ważnym W flozofii zen  beginers mind – umysł początkującego – umysl studenta – dlatego to jest tak nazwana bo umysł studenta jest otwarty. Taka ciekawość. Ej co się dzieje? czego jeszcze moge sie nauczyć. Student nie ocenia – nie ma oceny ok ja wiem co sie dzieje. Chodzi o praktyka chodzi o to by zeby sie nie znudzic zeby postrzegać świat ciągle na nowo, zeby zacząć uważać, że każdy moment jak nowy moment bo nic nie jest takie samo. Kazdy liśc na drzewie jest rózny. po prostu wcześniej nie uważalismy na to, że tak jest. Metafora łódki. Pozytywy praktyki medytacji. W osttanim czasie jest duzo tedtów jak medytacja pozytywnie wpływa na nasz mózg. Praktyka w medytacji jest jak trening na siłowni. Jest spokrewniony z wnioskiem to co sie dzijeje na zewnatrz nas jest odzwierciedleniem twojego wnętrza. Myśli tworzą naszą rzeczywistość, nasze doświadczenie rzeczywistościJezeli zmienimy mylenie. My myslimy ze pojde tam i zmienie cos tam. Zadbaj oswoj umysl najpierw bop to jest znacznie wazniejsze. Tak jak buddyści mówią: Wszystko jest w twoim umyśle caly swiat miesci sie w twoim umysle. To co jest w twoim Oko jest malutkie lae w nimsie miesci cała góra w nim się mieści sie caly swiat. Jak jeden z perskich poetów powiedział: Wydaje nam sie ze cos sie dziej gdzies  tam, tam na zewnąrz mnie ale tak naprawde swiatlo sie odbija i wpada do naszch oczu i my postrzegamy wszystko w naszych oczach, wpada do naszego umyslu. Wszystko sie dzieje w naszym umyśle. Dlatego tak ważne jest aby zadbać o swój umysł.
videoblogger jest po
NLP Neurolingwistyczne programowanie. 
Wprowadzenie do medytacji uważności (obecności).(mindfulness pl)
https://www.youtube.com/watch?v=aA55_tK_c-8

///

Surmonter un cancer grâce à la spiritualité et la méditation

http://mindfulness26060.jiliblog.com/5248679/mindfulness

 

///

 

///